Ledenvergadering met overvaltraining 25 januari 2017

ingevoerd op 16-01-2017

De leden van de Bedrijvengroep Niedorp hebben inmiddels de uitnodiging gehad voor de ledenvergadering met overvaltraining op woensdag 25 januari 2017. Een aantal jaar geleden is er ook een overvaltraining geweest bij de Fixet met acteurs. Dit keer zal het een overvaltraining zijn zonder acteurs maar dat maakt het niet minder interessant.

Het is deze keer mogelijk dat ook niet-leden van de Bedrijvengroep Niedorp zich aansluiten. Bent u ondernemer in de omgeving van de voormalig gemeente Niedorp en heeft u interesse in deze avond meldt u dan aan via info@bedrijvengroepniedorp.nl. Let op! Vooraf aanmelden is gewenst. De overvaltraining wordt mede mogelijk gemaakt door Regionaal Platform Criminaliteitsbeheersing Noord Holland.

Het aantal overvallen in Nederland is in 5 jaar tijd fors afgenomen door een gezamenlijke
inspanning van overheid, ondernemers en diverse andere partijen. De praktijk leert echter dat de organisatorische veiligheidsmaatregelen in veel ondernemingen nog altijd een punt van aandacht zijn. De ervaringen in ‘het veld’ wijzen uit dat medewerkers zich onvoldoende bewust zijn hoe belangrijk hun werkwijze is als het gaat om het voorkomen van een overval.

Men wordt op deze avond geconfronteerd met (onveilige) werkwijzen. Dit brengt bewustwording teweeg als het gaat om de veiligheid in de werkomgeving en wat men kan doen om die veiligheid te vergroten.

De training ‘Uw gedrag maakt het verschil!’ bestaat uit de volgende onderwerpen:

• De mens als onmisbare schakel in veiligheid

- kijk eens eerlijk in de veiligheidsspiegel;

- doorbreek de ‘succesfactoren’ voor een overvaller;

- veiligheid en verkoop: het mes snijdt aan 2 kanten

• Totaalproces organisatorische preventie

- uitvoering organisatorische maatregelen van opening - sluiting;

- controle en coaching op uitvoering;

Als locatie hebben wij hiervoor de brandweerkazerne, Zandwilg 23, 1731 LS te Winkel geregeld. Naast de overvaltraining zullen wij ons ledenvergadering houden en de heer Dirkmaat, onze wijkagent, zal ook aanwezig zijn om kort te vertellen over zijn werkzaamheden en onze omgeving.

Het programma voor deze avond:
19.00 uur ledenvergadering
20.00 uur korte pauze zodat alles klaar gezet kan worden voor de overvaltraining
20.15 uur de heer Dirkmaat wijkagent
20.30 uur overvaltraining
22.15 uur einde avond

Wij willen u vragen om uw aanmelding voor deze avond door te geven aan het secretariaat van de Bedrijvengroep Niedorp via info@bedrijvengroepniedorp.nl. Geef hierbij duidelijk aan als u later in het programma aansluit. Mocht u andere bedrijven weten, die nog niet zijn aangesloten bij de Bedrijvengroep Niedorp, dan is dit een uitstekende avond om eens te komen kennismaken. Wij stellen het op prijs als u van te voren aangeeft wie u als gast meeneemt.

Logo RPC Logo RPC