• Ontstaan
  • Doel
  • Het bestuur
  • Nieuwsbrief
  • Colofon
  • Privacybeleid
  • Waarom
  • Contributie
  • Ondernemer vh Jaar
  • Veiligheidstips
  • Open Dag
  • KVO
  • Duurzaam Ondernemen
  • Ledenlijst
  • Aanmelden
  • Algemene agenda
  • Notulen en agenda
  • Acquisitiefraude
  • Aanmelden activiteit
overzicht

Brief aan alle ondernemers

OFHK Nieuws van 02-10-2020

plaatje hollands kroon

Gepubliceerd: 02-10-2020 | 17:18:00

Laatst gewijzigd: 02-10-2020 | 17:19:08

Geachte winkeliersvereniging, Beste ondernemer,

Maandag 28 september hebben premier Rutte en minister De Jonge tijdens de persconferentie nieuwe maatregelen aangekondigd om een tweede ‘intelligente lockdown’ te voorkomen. 
Ditmaal zijn er opnieuw maatregelen voorgesteld voor ten minste drie weken voor diverse branche, waaronder detailhandel (supermarkten), horeca en contactberoepen. 
Opnieuw een moment waarop iedereen de schouders eronder moet zetten om de afgekondigde maatregelen na te leven. U heeft al eerder laten zien dat het mogelijk is om een veilige winkelomgeving te creëren. 
Ook vanuit de gemeente roepen we iedereen op dit te blijven volhouden. Met als doel, om samen de r-waarde omlaag te krijgen, zodat we verdere druk op de zorg beperken en voorkomen dat nog strengere maatregelen worden afgekondigd. 
De overheid zoekt continu naar een balans tussen gezondheid en de economie, maar voor u als ondernemer blijft de economische impact voelbaar. 

De gemeente benadrukt dat naleving van de maatregelen belangrijk is. Vandaar nogmaals onderstaand de maatregelen op een rij. Maar ook zijn wij benieuwd hoe het gaat.
Hoe gaat het met u en met uw winkel/onderneming/branche? Waar loopt u tegen aan of wat gaat juist goed? Waar kan de gemeente u mogelijk mee helpen? Hoe pakt u de naleving van de (nieuwe) maatregelen aan voor uw winkel / supermarkt? Laat het ons weten! Door een reactie te sturen via een mail aan het ondernemersloket@hollandskroon.nl. Wij nemen dan contact met u op. Telefonisch kunt u de gemeente bereiken op nummer 088-321 5000. We ontvangen graag jullie reactie.


De maatregelen op een rij:  

Maximum aantal klanten met een strenger deurbeleid 
Voor winkels blijft gelden dat er geen vast maximum is voor het aantal bezoekers. Als winkelier moet u wel zorgen dat klanten altijd 1,5 meter afstand kunnen houden. Hiervoor dient u een deurbeleid te voeren om te zorgen dat het niet te druk wordt in uw winkel. Als leidraad kunt u hanteren dat 1 klant per 10 vierkante meter ervoor zorgt dat het niet te druk wordt in de winkel. Zorg dat het maximum aantal klanten in de winkel goed zichtbaar is aan de buitenkant van uw winkel. 
Schrijf uw deurbeleid ook uit, zodat u bij eventuele controle kunt laten zien wat u doet aan de naleving van de maatregelen. 

Het Protocol verantwoord winkelen en de link naar Veel gestelde vragen over Corona & winkeliers.

Supermarkten
Supermarkten moeten weer strenger worden op het naleven van de 1,5 meter-maatregel en het treffen van hygiënevoorzorgsmaatregelen. 
Daarnaast komt de maatregel om opnieuw twee keer per dag een winkeluur voor kwetsbare groepen in te stellen. 

Registratie voor contactberoepen 
Voor alle contactberoepen geldt dat er een registratie van contacten is vereist. Dit mag heel simpel in een schriftje worden bijgehouden. Als de naam en het telefoonnummer van de klant maar wordt genoteerd per dag en tijdstip. 

Horeca 
Heeft u een horecagelegenheid? Dan gelden er nieuwe strengere maatregelen. 
De horeca moet landelijk om 22.00 uur de deuren sluiten. Om 21.00 mag niemand meer naar binnen en gaat het licht aan. 
Afhaalrestaurants mogen wel tot 2.00 uur maaltijden bezorgen, maar mogen na 22.00 uur geen alcohol verkopen.
Klanten mogen buiten, zoals op een terras, in groepen van maximaal veertig personen samenkomen. Binnen geldt een groepsgrootte van maximaal dertig personen. 
Het blijft verplicht bezoekers te vragen zich te registreren en van vaste zitplaatsen te hanteren.
In een ander gebouw dan thuis mogen maximaal vier personen uit verschillende huishoudens bij elkaar zitten.

Klik hier voor meer informatie en de regels over: Corona & horeca.


Wat kunt u nog meer doen voor een veilige omgeving voor uw medewerkers en uw klanten:
•    Creëer duidelijke looproutes in de winkel;
•    Duidelijke afstandsmarkeringen voor en in de winkel;
•    Instrueer uw medewerkers op aanscherping van de maatregelen;
•    Voer een deurbeleid en plak het maximaal toegestane aantal bezoekers (weer) op de deur;
•    Controleer of alle hygiëne maatregelen nog steeds worden nageleefd;
•    Pinnen? Ja graag!: verzoek uw klanten om met hun pinpas te betalen;
•    Communiceer met uw klanten op welke momenten zij een bezoek aan het winkelgebied / uw winkel het beste kunnen plannen (gespreid winkelen: wanneer is het druk en wanneer rustig).


Alleen als we met elkaar vasthouden aan de regels hopen we een tweede lockdown te kunnen voorkomen. Daarbij hoort ook het in veilige banen leiden van bezoekers aan de winkelgebieden in onze gemeente.
Wij hopen dit samen -winkeliers, winkelend publiek en de gemeente- mogelijk te maken. 
 
Met vriendelijke groet,
Team Economische zaken
Esther Wognum
Muriel de Ruiter
Menno de Geus 

Bron: Ondernemersloket Hollands Kroon

Bron: Ondernemers Federatie Hollands Kroon

Gerelateerde artikelen


15-01-2021 - Uitnodiging digitale bijeenkomst Hollands Kroon aardgasvrij 8 februari
04-12-2020 - Kom jij eruit?

Tags


gemeente , hollandskroon

Overig nieuws


15-01-2021 | 15:41:00 - Uitnodiging digitale bijeenkomst Hollands Kroon aardgasvrij 8 februari
15-01-2021 | 15:00:00 - Nieuw instrument vergroot cyberweerbaarheid van ondernemers
13-01-2021 | 16:46:00 - Slim werkgeven in coronatijd
13-01-2021 | 16:43:17 - Verlenging lockdown was verwacht maar komt desondanks hard aan
06-01-2021 | 16:32:00 - Hoe is het met de Winnaar?
06-01-2021 | 16:21:00 - Paul neemt het stokje over van André
23-12-2020 | 10:01:00 - Sluiting secretariaat tussen kerst en oud & nieuw
21-12-2020 | 16:54:13 - Kabinet breidt steunpakket uit vanwege verzwaarde lockdown
21-12-2020 | 16:49:04 - Lockdown ongekende klap voor duizenden ondernemers
11-12-2020 | 16:32:00 - Steunpakket flink verbeterd, maar niet voor iedereen voldoende
04-12-2020 | 14:00:30 - 200 Miljoen voor scholing werkenden
04-12-2020 | 12:24:28 - Corona & regels en veiligheid
04-12-2020 | 09:52:01 - Kom jij eruit?
04-12-2020 | 09:31:00 - Inschrijving voor versnellingsprogramma GO!-NH
27-11-2020 | 15:21:23 - TVL-aanvraag vierde kwartaal mogelijk
25-11-2020 | 13:03:00 - Verbrede tegemoetkoming vaste lasten van start
25-11-2020 | 12:42:00 - MKB-Nederland-voorzitter Vonhof: Drastische aanpassing 3e steunpakket ondernemers nodig
20-11-2020 | 14:37:50 - Quarantainegerelateerd verzuim: vier vragen
20-11-2020 | 14:14:17 - Mondkapje verplicht vanaf 1 december
20-11-2020 | 14:07:19 - De 6 grootste cybercrime risico's van thuiswerken (& 7 oplossingen)
20-11-2020 | 09:30:00 - Hollands Kroon doet mee aan de Dag van de Ondernemer
20-11-2020 | 08:00:00 - Dag van de ondernemer
18-11-2020 | 16:50:00 - Vanaf vandaag kan de NOW 3 worden aangevraagd
18-11-2020 | 16:30:00 - Denk mee over een duurzaam Hollands Kroon
18-11-2020 | 16:15:11 - Feestvieren, nu even niet!
18-11-2020 | 15:29:23 - De voorzitter stelt zich voor
13-11-2020 | 16:05:00 - Bedrijf in beeld november 2020
13-11-2020 | 16:00:00 - OFHK vraag om uitstel lokale belastingen 
11-11-2020 | 13:47:00 - Bespaar op de energierekening, kies voor zonnepanelen
09-11-2020 | 10:41:06 - November is de maand van de startende ondernemer
09-11-2020 | 10:25:51 - Save the date: Dag van de ondernemer

ACTUEEL

Tagcloud


  • coronavirus
  • gemeente
  • hollands kroon
  • hollandskroon
  • mkb-nederland
  • ondernemers
  • ondernemervhjaar
  • ovhj
  • werkgevers
  • werknemers

Zoeken in nieuws


zoek

Twitter

Twitter mee met #bgniedorp

Contact

Bedrijvengroep Niedorp
Havenstraat 41A
1736 KD Zijdewind
Tel. 0226-423149
Fax.
info@bedrijvengroepniedorp.nl

Routeplanner

Deel deze pagina

Sitemap

  • HOME
  • Over ons
  • Waarom?
  • Doel
  • Het bestuur
  • Colofon
  • Privacybeleid
  • Ondernemer van het Jaar

Leden

  • Contributie
  • Ledenlijst
  • Aanmelden

 

NIEUWS

VACATURES

LINKS

Zoeken

 

Adres

  • Bedrijvengroep Niedorp
  • Havenstraat 41A
  • 1736 KD Zijdewind
  • info@bedrijvengroepniedorp.nl

 

Agenda

  • 19jan

    Bestuursvergadering BGN

    20:0023:59
  • 23feb

    Ledenbijeenkomst BGN (onder voorbehoud)

    20:0023:59
  • 23mrt

    Bestuursvergadering BGN

    20:0023:59
  • 21apr

    Ledenbijeenkomst BGN met jaarstukken en begroting

    20:0023:59

 

Social Media

FacebookTwitter

Updates in uw mailbox?

 

Copyright 2021 - Bedrijvengroep Niedorp
Inloggen | Sitehand - Website met apps | Ziber - PSD naar html | Wijn Design - Webdesign Heerhugowaard