Ontstaan van Starling workwear Het ontstaan van Starling workwear is begonnen na wat sparren met onze dochter. Zij kwam van school en wist niet wat ze wilde gaan doen, en ik zat niet helemaal op mijn plek bij mijn toenmalige werkgever en was ook zoekende. Dit werk deed ik al meer dan 15 jaar, had toch al een mooi netwerk opgebouwd en kreeg er altijd energie van. Ik zei tegen mijn dochter wat nou als we zelf eens wat gaan beginnen, ik maak gebruik van mijn netwerk, jij doet een beetje de social media en gaan we van daaruit verder. We hadden een logo , domeinnamen, financieringsplan, ondernemingsplan en was bezig met een pandje, alles zag er goed uit, en toen naar de bank, daar kregen we te horen met “vreemd geld” kun je geen bedrijf starten, daar wij geen startkapitaal hadden. Terug naar de tekentafel, onze dochter ging weer naar school ( heeft een leuke opleiding gevonden) en ik zat te denken wat nu. We waren al zover, heb ik samen met Monica besloten om vanuit huis te gaan beginnen. We hebben onze logeerkamer omgeturnd tot kantoor en was Starling workwear in september 2021 geboren.
Stroomversnelling Mijn vrouw was nog in loondienst en ik ben in mijn netwerk gedoken, na een paar mooie opdrachten en lage kosten begon Starling aan de weg te timmeren. Dit alles is in een stroomversnelling gekomen doordat ons de opdracht werd gegund door de voetbalclub vv Winkel. Ik was daar trainer en hoorde dat het contract van de toenmalige leverancier ten einde liep en vroeg aan de voorzitter of ik misschien ook een partij kan zijn. We zijn toen uitgenodigd met 3 andere partijen en mochten een presentatie geven en offerte doen, en daar is toen uiteindelijk de keuze op ons gevallen. Eén van de vereiste was wel dat we een winkel hadden, we waren al bezig met twee pandjes, want we kwamen er wel achter dat de manier van werken ons wel beperkte en de volgende stap gezet moest worden, deze opdracht was wel ons laatste zetje in de goede richting. Monica stopte met haar baan en is toen in het bedrijf gekomen ( dat was overigens wel altijd al de bedoeling) , daar we een winkel kregen en daar moet wel altijd iemand zijn. Ik ben namelijk ook geregeld buiten de deur. Zo geschiede dat we in juli 2022 onze winkel mochten openen in de dorpsstraat. Groei Sinds we in de dorpsstaat zitten is het hard gegaan. We proberen ons te onderscheiden met name door het geven van advies en service, dat zijn zaken die we heel belangrijk vinden, dat is ook bv een reden dat we geen webshop hebben, en kiezen bewust voor het persoonlijke contact, we willen het laagdrempelig houden. Daar helpt een winkel wel bij, het kan even snel of een babbeltje met een lekker bakkie koffie. We groeien gestaag en ondervinden nog steeds het geluk dat ons klantenbestand steeds groter word, met nog tot op de dag van vandaag iedere week nieuwe klanten. 2021 Het is wel grappig om te zien hoe we begonnen zijn en hoever we nu al zijn, en wat er allemaal al veranderd is in 2,5 jaar tijd. We zijn begonnen met minimale voorraden, hebben een snijplotter aangeschaft om zo ook sneller te kunnen leveren, logo’s te kunnen maken en bv de sportkleding van o.a. namen en initialen te kunnen voorzien. Doordat we de folies, de snijfplotter, en de kledingpers ook in de winkel hebben staan kunnen we heel snel schakelen, en natuurlijk mooie dingen maken. Buiten het feit dat we bedrijven leveren kunnen we ook als zodanig bv acteren met de lokale evenementen als de bloemencorso, floralia, kermissen , autocrossen etc. Dat maakt het werk wat we doen ook zo leuk, mooie bedrijven aankleden, leuke geschenkjes maken en blije mensen om je heen. Nominatie We zijn daarom ook aangenaam verrast dat we nu al genomineerd zijn voor ondernemer van het jaar, in deze korte tijd van 3 jaar dat we bezig zijn. We vinden het een hele eer, en de nominatie al een prijs op zich , en geeft ons in ieder geval het gevoel dat we op de goede weg zijn en dat het gewaardeerd word wat we doen , en met name hoe we het doen. Mike en Monica |
Agenda |
Onze Facebook pagina |
Deel deze pagina |