• Instagram
  • Instagram
overzicht

Niet goed, pin je geld terug

ingevoerd op 5-12-2014

Gepubliceerd: 05-12-2014

Laatst gewijzigd: 05-01-2015 | 17:36:28

De Nederlandse consument ontvangt meestal contant geld bij het terugbrengen van goederen. Dat kan dankzij de inzet van Detailhandel Nederland vanaf nu veranderen. Zowel ABN AMRO, ING als Rabobank maken het voor hun zakelijke klanten mogelijk om Retourpinnen aan te bieden. Detailhandel Nederland heeft hier in het verleden op aangedrongen en is dan ook blij met deze ontwikkeling.

Met Retourpinnen krijgen consumenten die een aankoop terugbrengen naar de winkel, het geld rechtstreeks teruggestort op hun betaalrekening. Een Retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is gedaan. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de consument bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een Retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening. Een ‘retourpinbon’ met handtekening van de winkelier geeft de garantie dat het bedrag onderweg is.

Veilig en handig
Door Retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt zowel consumenten als winkeliers voordelen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote voorraden contant geld aan te houden en hoeft de consument niet met cash over straat. Dat is veilig en handig. De voorzitter van de stuurgroep Betalingsverkeer van Detailhandel Nederland, Jacques Parson, is verheugd: “Retourpinnen is een mooie dienst die de detailhandel aan haar klanten kan bieden. Er is minder contant geld nodig in de winkel. Dat is veiliger voor zowel de winkelmedewerker als de klant.”

Hoe werkt het?
Retourpinnen werkt als volgt:
De klant stopt de betaalpas in de betaalautomaat zoals bij een pinbetaling.
Op de betaalautomaat verschijnt de boodschap ‘terugbetaling €(bedrag) OK?’ (de exacte boodschap verschilt per type betaalautomaat).
De klant bevestigt de transactie met de pas in de betaalautomaat. De pincode intoetsen is in Nederland niet nodig. In het buitenland kan dat wel gevraagd worden.
De betaalautomaat en de transactiebon geven aan of de transactie gelukt is.
De winkelier geeft de klant een ondertekende transactiebon ter bevestiging mee.
De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op de betaalrekening van de klant.

Vooralsnog werkt retourpinnen enkel voor aankopen die met betaalpassen werden gedaan. Detailhandel Nederland pleit ervoor dat uiteindelijk ook andere vormen van betalen voor Retourpinnen geschikt worden gemaakt, zoals contante en iDEAL betalingen.De Nederlandse consument ontvangt meestal contant geld bij het terugbrengen van goederen. Dat kan dankzij de inzet van Detailhandel Nederland vanaf nu veranderen. Zowel ABN AMRO, ING als Rabobank maken het voor hun zakelijke klanten mogelijk om Retourpinnen aan te bieden. Detailhandel Nederland heeft hier in het verleden op aangedrongen en is dan ook blij met deze ontwikkeling.

Met Retourpinnen krijgen consumenten die een aankoop terugbrengen naar de winkel, het geld rechtstreeks teruggestort op hun betaalrekening. Een Retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is gedaan. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de consument bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een Retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening. Een ‘retourpinbon’ met handtekening van de winkelier geeft de garantie dat het bedrag onderweg is.

Veilig en handig
Door Retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt zowel consumenten als winkeliers voordelen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote voorraden contant geld aan te houden en hoeft de consument niet met cash over straat. Dat is veilig en handig. De voorzitter van de stuurgroep Betalingsverkeer van Detailhandel Nederland, Jacques Parson, is verheugd: “Retourpinnen is een mooie dienst die de detailhandel aan haar klanten kan bieden. Er is minder contant geld nodig in de winkel. Dat is veiliger voor zowel de winkelmedewerker als de klant.”

Hoe werkt het?
Retourpinnen werkt als volgt:
De klant stopt de betaalpas in de betaalautomaat zoals bij een pinbetaling.
Op de betaalautomaat verschijnt de boodschap ‘terugbetaling €(bedrag) OK?’ (de exacte boodschap verschilt per type betaalautomaat).
De klant bevestigt de transactie met de pas in de betaalautomaat. De pincode intoetsen is in Nederland niet nodig. In het buitenland kan dat wel gevraagd worden.
De betaalautomaat en de transactiebon geven aan of de transactie gelukt is.
De winkelier geeft de klant een ondertekende transactiebon ter bevestiging mee.
De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op de betaalrekening van de klant.

Vooralsnog werkt retourpinnen enkel voor aankopen die met betaalpassen werden gedaan. Detailhandel Nederland pleit ervoor dat uiteindelijk ook andere vormen van betalen voor Retourpinnen geschikt worden gemaakt, zoals contante en iDEAL betalingen.De Nederlandse consument ontvangt meestal contant geld bij het terugbrengen van goederen. Dat kan dankzij de inzet van Detailhandel Nederland vanaf nu veranderen. Zowel ABN AMRO, ING als Rabobank maken het voor hun zakelijke klanten mogelijk om Retourpinnen aan te bieden. Detailhandel Nederland heeft hier in het verleden op aangedrongen en is dan ook blij met deze ontwikkeling.

Met Retourpinnen krijgen consumenten die een aankoop terugbrengen naar de winkel, het geld rechtstreeks teruggestort op hun betaalrekening. Een Retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is gedaan. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de consument bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een Retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening. Een ‘retourpinbon’ met handtekening van de winkelier geeft de garantie dat het bedrag onderweg is.

Veilig en handig
Door Retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt zowel consumenten als winkeliers voordelen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote voorraden contant geld aan te houden en hoeft de consument niet met cash over straat. Dat is veilig en handig. De voorzitter van de stuurgroep Betalingsverkeer van Detailhandel Nederland, Jacques Parson, is verheugd: “Retourpinnen is een mooie dienst die de detailhandel aan haar klanten kan bieden. Er is minder contant geld nodig in de winkel. Dat is veiliger voor zowel de winkelmedewerker als de klant.”

Hoe werkt het?
Retourpinnen werkt als volgt:
De klant stopt de betaalpas in de betaalautomaat zoals bij een pinbetaling.
Op de betaalautomaat verschijnt de boodschap ‘terugbetaling €(bedrag) OK?’ (de exacte boodschap verschilt per type betaalautomaat).
De klant bevestigt de transactie met de pas in de betaalautomaat. De pincode intoetsen is in Nederland niet nodig. In het buitenland kan dat wel gevraagd worden.
De betaalautomaat en de transactiebon geven aan of de transactie gelukt is.
De winkelier geeft de klant een ondertekende transactiebon ter bevestiging mee.
De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op de betaalrekening van de klant.

Vooralsnog werkt retourpinnen enkel voor aankopen die met betaalpassen werden gedaan. Detailhandel Nederland pleit ervoor dat uiteindelijk ook andere vormen van betalen voor Retourpinnen geschikt worden gemaakt, zoals contante en iDEAL betalingen.

Retourpinnen in uw winkel?
Om Retourpinnen mogelijk te maken sluit de winkelier een contract af met zijn eigen bank. Via onderstaande websites krijgt u meer informatie over de voorwaarden van Retourpinnen bij uw bank.
RABOBANK
ABN AMBRO
ING

Bron: Detailhandel Nederland.

Gerelateerde artikelen


04-06-2025 - Zomeruitje BGN
28-05-2025 - Ondernemers meer dan 30 jaar lid van de BGN
03-05-2025 - Tijd voor taart !!

Tags


ondernemersnieuws

Overig nieuws


02-07-2025 | 13:45:59 - Geslaagde zomeruitje
04-06-2025 | 22:18:00 - Zomeruitje BGN
28-05-2025 | 14:40:00 - Ondernemers meer dan 30 jaar lid van de BGN
23-05-2025 | 20:44:00 - Geslaagde serie bedrijfsbezoeken
13-05-2025 | 23:00:00 - Uitnodiging bedrijfsbezoek 22 mei
08-05-2025 | 14:10:50 - Save The Date
03-05-2025 | 16:27:01 - Tijd voor taart !!
20-03-2025 | 09:17:46 - Algemene ledenvergadering 2025
20-03-2025 | 08:09:00 - Uniek bedrijfsbezoek
07-03-2025 | 08:04:00 - Bedrijfsbezoek Stichting Wijland-De Kampen & Jaarvergadering
11-02-2025 | 20:32:52 - Gratis overval training op woensdag 12 maart 19.30 uur
01-02-2025 | 11:25:00 - Winnaars & genomineerden komen nog even samen.
14-01-2025 | 09:16:31 - Kom Binnen Bij Bedrijven Dagen 2025!
11-01-2025 | 11:35:00 - Starling Workwear Ondernemer van het Jaar 2024
11-01-2025 | 10:57:09 - De Koffieloft Rabobank Starter van het Jaar 2024
05-01-2025 | 11:00:00 - Ondernemersverkiezing 2023
02-01-2025 | 12:30:00 - Ondernemersverkiezing 2022
30-12-2024 | 12:00:00 - Ondernemersverkiezing 2021
27-12-2024 | 16:00:00 - Ondernemersverkiezing 2019
24-12-2024 | 09:00:00 - Ondernemersverkiezing 2018
22-12-2024 | 22:20:21 - Aanmelden nieuwjaarsreceptie & verkiezing OVHJ
21-12-2024 | 15:00:00 - Ondernemersverkiezing 2017
19-12-2024 | 09:13:00 - Valse start van onderzoek
19-12-2024 | 08:39:00 - Vakjury te gast bij genomineerden
18-12-2024 | 14:00:00 - Ondernemersverkiezing 2016
15-12-2024 | 13:00:00 - Ondernemersverkiezing 2015
12-12-2024 | 12:00:00 - Ondernemersverkiezing 2014
10-12-2024 | 20:07:23 - Ondernemerspakket
09-12-2024 | 11:00:00 - Ondernemersverkiezing 2013
06-12-2024 | 09:00:00 - Ondernemersverkiezing 2012
03-12-2024 | 15:00:00 - Ondernemersverkiezing 2011

Laatste nieuws

Tags


  • activiteiten
  • bib
  • coronavirus
  • leden
  • ledenbijeenkomst
  • nieuws
  • ondernemers
  • ondernemersnieuws
  • ondernemervhjaar
  • ovhj

Nieuws in foto's


Geslaagde zomeruitje
Zomeruitje BGN
Ondernemers meer dan 30 jaar lid van de BGN
Geslaagde serie bedrijfsbezoeken
Uitnodiging bedrijfsbezoek 22 mei
Save The Date

Zoeken in nieuws


Zoek

Onze Facebook pagina

Deel deze pagina

Bedrijvengroep Niedorp

Over ons

info@bedrijvengroepniedorp.nl

Secretariaat: 06-20152509

 

Info

Privacybeleid

Copyright 2025 - Bedrijvengroep Niedorp
Inloggen | Ziber Website | Wijn Design - Reclamebureau Heerhugowaard