Onder zalige zomerse omstandigheden verzamelde gister een 30tal ondernemers zich bij Spaansen op het Winkelerzand. De ondernemers waren aangenaam verrast toen 3 legertrucks rond 19:15 het terrein opdraaide.
Op de route naar Medemblik trok het convooi veel bekijks. De eerste stop was het oorlogsmonument in Medemblik gevolgd door een uniek verhaal bij het Radboud kasteel. Wie wist bijvoorbeeld dat de Nachtwacht, ja - die uit het Rijksmuseum, ooit in Winkel heeft overnacht ?
Bij aankomst bij het museum werden we ontvangen met een oorlogsgebakje en een drankje, om vervolgens de beide tentoonstellingen te gaan bezoeken. Bij terugkomst stonden er oorlogshelmen met friet klaar.
Na nog een gezellige borrel gingen we rond 23:30 weer in de trucks richting Winkel. De gezelligfheid achterin, en het geronk van het convooi was in de wijde omgeving te horen.
Wij kijken terug op een fantastisch zomeruitje, en kijken nu vooruit naar de netwerkborrel volgende week bij Mike Spaansen. Meer daarover op de site.
Alle foto’s van de geslaagde avond zijn te vinden in de link hieronder.